Produse multimedia, participări la dezbateri, concursuri și festivaluri, proiecte de marketing și cercetări sociologice

Se împlinesc 15 ani de cursuri de media, comunicare și marketing la Complexul Educațional Laude-Reut. O perspectivă nouă și extrem de creativă deschisă de doamna Tova Ben Nun-Cherbis, Președinte Fondator al acestei școli de excelență în educația pentru viitor, elevilor din clasele a IX-a, a X-a și a XI-a.

 

Cursurile sunt opționale, deci cu note în catalog și celelalte obligații curriculare,  elevii având de ales între această linie de studiu și diplomație – relații internaționale.

 

În fiecare an, circa 70 de elevi aleg să învețe despre jurnalism, comunicare interpersonală, publicitate și strategii de marketing.

Dincolo de cursurile propriu-zise, este vorba despre un amplu program de inițiere în domeniul vast al comunicării, prin participări la proiecte și concursuri internaționale, la festivaluri de creativitate/publicitate, ca și prin implicarea efectivă a elevilor în activitatea unor instituții mass-media.

Parteneriatul academic realizat în ultimii 9 ani cu Facultatea de Comunicare și Relații Publice din Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a deschis noi orizonturi acestui program, diplomele acordate elevilor la sfârșitul fiecărui an școlar fiind emise împreună de cele două instituții de învățământ.

 

Chiar dacă programa școlară este o constantă a acestor cursuri, proiectele și implicarea elevilor în activități specifice diferă de la an la an, acoperind o tot mai mare arie de manifestare.

 

În ultimii doi ani, date fiind condițiile restrictive impuse de pandemia de Covid-19, proiectele au vizat în primul rând realizarea de producții multimedia, pe baza unor teme propuse de elevi sau de organizatorii unor concursuri internaționale.  

Astfel, în anul școlar 2019-2020, au fost realizate câteva filme tematice, între care: „The Endless Number” (despre numărul pi); „Anul Beethoven” (despre împlinirea a 250 de ani de la nașterea titanului muzicii clasice); „Our Hobbies” (despre pasiunile elevilor din clasele a X-a de la Laude-Reut); „O lume nouă” (despre cum au perceput elevi din clasele a IX-a lockdown-ul, amenințările bolii și alertele media).

În anul școlar care tocmai se încheie, un grup de elevi din clasele a IX-a a realizat filmul „Între lumi”, care poate fi plasat sub următorul moto: „Pare că nimic nu s-a schimbat. Și totuși s-a schimbat aproape totul.” Este vorba despre felul în care elevii de la Laude-Reut percep schimbările produse de pandemie și mai ales de restricțiile asociate acesteia. Principali realizatori: Rotem Alter (IX SN) și Sofia Ene (IX U).

 

Un alt film, realizat de data aceasta de elevi din clasa a X-a, intitulat „Jurnalismul și noile provocări” a fost creat special pentru dezbaterea publică online organizată de Complexul Educațional Laude-Reut împreună cu site-ul de știri spotmedia.ro pe tema jurnalismului în vremea pandemiei de Covid-19. Realizatori: Cristian Iancu, Maria Isailă, Irina Marin și Alexia Opriș, de la X M.

O premieră a fost în acest an școlar implicarea elevilor de la media-comunicare în proiectul internațional „Our Sustainable Future”, derulat sub egida ONU. Un concurs de videoclipuri realizate de elevi din nouă țări europene: Belgia, Danemarca, Finlanda, Franța, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Portugalia și România. Școala Laude-Reut a participat la concurs cu trei videoclipuri, maximum posibil conform regulamentului de desfășurare: „Combating Gender Inequality”, realizat de Ariadna Albu, Ana-Maria Boerescu, Maria Bahnă, Mara Georgescu, de la X U; „Education, the path to a better world”, realizat de Cristian Iancu, Maria Isailă, Irina Marin, Alexia Opriș, de la X M; și „I Want My Earth Back”, realizat de Sabin Codreanu, de la XI U. Rezultatul a fost că de Ziua Mondială a Creativității și Inovației (21 aprilie), Complexul Educațional Laude-Reut a fost reprezentat pe billboard-ul central din Times Square, New York, ca finalist la acest concurs internațional.

 

Și tot în premieră, o dată cu relaxarea condițiilor de participare la evenimente publice, 15 elevi de la Laude-Reut au lucrat și au fost prezenți la festivalul „Romanian Creative Week”, desfășurat la Iași, în zilele de 2-6 iunie a.c. Proiecte de marketing, administrarea unor conturi pe rețelele sociale destinate evenimentului, ca și implicarea în activități de voluntariat au fost principalele domenii în care elevii noștri și-au  adus aportul.

Să mai amintim și cercetarea sociologică pe care grupele de media-comunicare au realizat-o privind consumul media în rândul tinerilor și criteriile care stau la baza opțiunilor acestora. Cercetarea s-a realizat în școală, sub forma unui sondaj de opinie cu întrebări deschise, ale cărui rezultate au fost interpretate cantitativ, dar și calitativ, și făcute publice în cadrul dezbaterii online organizate împreună cu spotmedia.ro.

 

De fapt, însăși dezbaterea din 19 ianuarie a.c., intitulată „Jurnalismul în vremea pandemiei de Covid-19: între provocări și oportunități de reinventare”, a fost concepută și realizată împreună cu elevii de la grupele de media-comunicare. Ei nu numai că au ascultat ce spun jurnaliștii, profesorii, experții despre acest subiect, dar au pus întrebări în cadrul unei sesiuni de Q&A și au formulat propriile opinii și așteptări față de mass-media și dinamica jurnalismului.

Activitățile cursurilor de media-comunicare și marketing sunt reflectate pe site-ul școlii, www.laude-reut.ro, pe conturile de Facebook și LinkedIn Complexul Educațional Laude-Reut și în mass-media.

Ceremonia de absolvire a cursurilor de media, comunicare și marketing Laude-Reut, 8 iunie 2021

Alătură-te familiei Laude-Reut!

Partenerii Noștri

(Visited 255 times, 1 visits today)